• کاشان - میدان شورا - ساختمان نوآوری سلامت

تماس با ما

09016693332

031-55543022

ایمیل

info@r-tebvida.ir

ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 14:30

فواید امگا 3 برای سلامتی

فواید امگا 3 برای سلامتی

فواید امگا 3 برای سلامتی

 

به گفته متخصصان امگا٣ یک ضدالتهاب مطلوب است که تاثیر مثبتی بر سیستم اسکلتی عضلانی و کنترل التهاب ناشی از برخی بیماری‌ها دارد.

تا به حال در مورد فواید امگا3 بر بدن انسان زیاد شنیده‌ایم. از تاثیر آن بر بهبود عملکرد مغز و سلامت، سیستم قلبی-عروقی گرفته تا بیماری‌هایی نظیر آسم و سرطان. این ماده یکی از انواع اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین نیاز بدن را می‌بایست از  طریق تغذیه یا مصرف مکمل‌های آن تامین کرد.

به گفته متخصصان امگا٣ یک ضدالتهاب مطلوب است که تاثیر مثبتی بر سیستم اسکلتی عضلانی و کنترل التهاب ناشی از برخی بیماری‌ها دارد. در این خصوص نظر برخی متخصصان را جویا شده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی

چربی خون (تری گلیسیرید):

روغن ماهی می تواند سطح تری گلیسیرید بالا را کاهش دهد. داشتن سطوح بالای این چربی خون شما را در معرض خطر بیماری قلبی و سکته قرار می دهد.

آرتریت روماتوئید:

مکمل های روغن ماهی (EPA+DHA) ممکن است سفتی و درد مفاصل را مهار کند. به نظر می رسد مکمل های امگا 3 نیز اثربخشی داروهای ضد التهابی را افزایش می دهند.

افسردگی:

برخی از محققان دریافته‌اند که فرهنگ‌هایی که غذاهایی با سطوح بالای امگا 3 مصرف می‌کنند، سطوح پایین‌تری از افسردگی دارند. اثرات مکمل های روغن ماهی بر افسردگی متفاوت بوده است. تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا می تواند تفاوتی ایجاد کند یا خیر.

رشد کودک به نظر می رسد DHA برای رشد بینایی و عصبی در نوزادان مهم است.

آسم:

رژیم غذایی سرشار از امگا 3 باعث کاهش التهاب می شود که یک جزء کلیدی در آسم است. اما مطالعات بیشتری برای نشان دادن اینکه آیا مکمل‌های روغن ماهی عملکرد ریه را بهبود می‌بخشند یا مقدار داروی مورد نیاز فرد برای کنترل این بیماری را کاهش می‌دهند، مورد نیاز است.

بیش فعالی:

برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن ماهی می تواند علائم ADHD را در برخی از کودکان کاهش دهد و مهارت های ذهنی آنها مانند تفکر، به خاطر سپردن و یادگیری را بهبود بخشد. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است و مکمل های امگا 3 نباید به عنوان درمان اولیه استفاده شوند.

بیماری آلزایمر و زوال عقل:

برخی تحقیقات نشان می دهد که امگا 3 ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند و تأثیر مثبتی بر کاهش تدریجی حافظه مرتبط با پیری داشته باشد. اما این هنوز قطعی نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما


شماره تماس

55543022 - 031
09016693332

ادرس

کاشان - میدان شورا - ساختمان نوآوری سلامت 

پست الکترونیک

info@r-tebvida.ir

مقالات ما


آزمایش خون MPV چه زمان‌هایی باید انجام شود
  • 1
  • ژانویه
  • آزمایش خون MPV چه زمان‌هایی باید انجام شود

      متوسط حجم خون پلاکتی یک آزمایش خون است که میانگین پلاکت‌ها را در خون اندازه‌گیری می‌کند، پلاکت‌ها به زخم‌های التهابی کمک ...

    چند نوع آزمایش قند داریم؟
  • 3
  • ژانویه
  • چند نوع آزمایش قند داریم؟

    دیابت بیماری‌ایی است که همه ما با آن آشنایی داریم. می‌دانیم که قند خون بالا می‌تواند زمینه را برای بروز ناراحتی‌های جدی ...

    دلایل نیاز به انجام آزمایش مدفوع
  • 5
  • ژانویه
  • دلایل نیاز به انجام آزمایش مدفوع

    آخرین قسمت از سیستم گوارش بدن، روده ها هستند. مواد غذایی بعد از هضم در معده، باید وارد روده ها شوند تا ...

    اطلاعاتی در رابطه با آزمایش آلبومین
  • 7
  • ژانویه
  • اطلاعاتی در رابطه با آزمایش آلبومین

    علت‌های تجویز آزمایش آلبومین توسط پزشکان آزمایش آلبومین در حقیقت به بررسی میزان این پروتئین در خون افراد خواهد پرداخت، در صورتی ...